سفر به مالزی در شرایط کرونا


قبل از خروج

1- اپلیکیشن mysejahtera را دانلود و فعال کنید .

2- تکمیل فرم قبل از حرکت در اپلیکیشن از طریق نماد traveller

3- تست pcr در دو روز قبل از حرکت یا انجام تست rtk-ag حرفه ایی دو روز قبل از حرکت درصورتی که مسافر در 60 روز قبل از خروج به کرونا مبتلا شده باشد .

4- مسافران خارجی ملزم به خرید بیمه درمانی با حداقل ارزش بیست هزار دلار با پوشش کرونا


زمان ورود به مالزی

1- بررسی دما

2- انجام تست rtk-ag در مراکز خصوصی فرودگاه


مالزی

کشوری چند قومیتی که تنوع در فرهنگ، نژاد و معماریش، موج می‌زند. البته این تنوع به همین چند مورد ختم نمی‌شود! در مالزی تنوع زبان نیز فراوان است. ناگفته نماند؛ زبان اصلی مردم مالزی، مالایی می‌باشد.

با این حال به دلیل حضور نژادهای مختلف، زبان‌های متفاوتی در این کشور به وجود آمده است.زبان ملی مالزی، باهاسا مالایو (Bahasa Melau) و زبان دوم این کشور، انگلیسی است.در این کشور توسعه‌‌‌یافته، علاوه بر فروشگاه‌های بزرگش، دست‌فروش‌ها و راننده تاکسی‌ها نیز به زبان انگلیسی مسلط هستندبرخی از کلمات متدوال زبان باهاسا مالایو:
Salam alleykom: سلام
Selamat tinggal: خداحافظ
Terima Kasih: متشکرم
Ya:بله
Tidak: خیر
Makan: خوردن
Minum: آشامیدن.

فرهنگ در کشور مالزی : در کشور مالزی مردمانی از 3 فرهنگ مالایی، هندی و چینی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و به همین دلیل فرهنگ های متفاوتی در آن مشاهده می شود. مالایی ها عمده ترین بخش جمعیت مالزی را شکل می دهند به همین خاطر فرهنگ مالایی فرهنگ غالب کشور به حساب می آید ولی از تاثیر فرهنگ چینی بر روی آداب و رسوم مردم مالزی نباید غافل شویم. هم اکنون چینی ها 35 درصد و هندی ها 10 درصد جمعیت مالزی را تشکیل می دهند. در این کشور هر کسی طبق فرهنگ و رسوم کشور خودش عمل می کند و هیچ کسی به دیگری کاری ندارد؛ زندگی در مالزی بسیار مسالمت آمیز و آزادانه می باشد.

پوشش مناسب مالزی چیست؟

علاوه بر فرهنگ مالزی که یک کشور مسلمان است، آب و هوای مالزی تأثیر زیادی در نحوه لباس پوشیدن در مالزی دارد.
مالزی دارای آب و هوای گرمسیری بوده و معمولا آب و هوایی گرم، شرجی و بارانی دارد.
لذا در سفر به این کشور باید لباس های مناسب آب و هوای گرمسیری به همراه خود داشته باشید.
البته شما در مالزی آزاد هستید که از هر نوع پوششی در شهر های توریستی استفاده کنید
و پوشش در این شهر ها آزاد است ولی برای ورود به برخی مکان ها از جمله مساجد، توجه به
بحث اسلامی بودن مالزی ضرورت دارد.

سفر به مالزی در شرایط کرونا

کارهای ممنوعه در مالزی چیست؟

انجام دادن برخی کارها در مالزی، جالب نیست و جزء کارهای ممنوعه محسوب می‌شود. البته نه اینکه به‌خاطر انجام دادنشان شما را به زندان بیندازند یا اعمال قانون شوید، بلکه به این معنی که شهروندان این کشور شما را فردی بی‌ادب قلمداد می‌کنند. ۱-به غذاهای محلی مالزی توهین نکنید!.۲-اگر خارگیل خریدید، به هتل نبرید.۳-به چراغ های راهنمایی و رانندگی اعتماد نکنید!.۴-از ماشین‌های مجهز به تاکسی‌متر استفاده نکنید!.۵-در مالزی با دست یا پا به کسی اشاره نکنید!.۶-مالزی را با سنگاپور مقایسه نکنید.۷-با جنس مخالف دست ندهید، مگر اینکه خودش پیش‌دستی کند.۸-هنگام خرید از هر دو دست برای تحویل کالا استفاده کنید.۹-از لباس‌های با پوشش ناکافی استفاده نکنید.۱۰-در فصل بهار خانه را بدون چتر ترک نکنید.۱۱-شب‌ها در خیابان های خلوت به‌تنهایی قدم نزنید.۱۲-با کفش وارد خانه یا صومعه نشوید.۱۳-به متکدیان پول ندهید.۱۴-هرگز کالا یا وسیله‌ای را از روی سر کسی رد نکنید .